Kineto Consult

O pozitia incorecta in activitatile zilnice poate duce la accentuarea durerilor de spate.

Care este poziția/postura corectă la birou?

  • Spatele va fi lipit de spătarul scaunului, dacă acesta nu are o formă ergonomică, vă puteți folosi de o pernă poziționând-o la nivelul zonei lombare, fixând-o de spătar;
  • La nivelul articulației șoldului și genunchiului va fi un unghi de aproximativ 90o;
  • Tălpile vor fi sprijinite de sol;
  • La nivelul cotului se va forma un unghi de aproximativ 90o, antebrațele și mâinile vor fi paralel cu solul, iar coatele vor fi cât mai aropiate de trunchi;
  • Pentru o postură corectă a capului, se vor lua drept reper urechile și umerii care trebuie să fie paralel;

 

Care este poziția corectă în timpul somnului? Nu există doar o singură poziție corectă de dormit. Dăcă vă treziți cu dureri sau înțepături, acestea pot fi reduse prin adăugarea unor perne.

1. Dacă preferați să dormiți pe o parte:

  • Asigurați-vă că nu stați pe umăr, acesta va fi protejat printr-o ușoară rotație a trunchiului spre spate;
  • În spate va fi o pernă care să asigure sprijin acestuia;
  • Perna pentru cap nu va fi una foarte înalta pentru a nu sta cu capul ridicat, dar nici foarte joasa, capul neavând voie sa coboare sub nivelul coloanei vertebrale.
  • Asezați o perna sub brațul de deasupra pentru o mai buna  relaxare a umarului.

2. Dacă preferați să dormiți pe spate:

  • Perna pentru cap nu va fi una voluminoasa, o alta perna se va aseza sub genunchi, cu picioarele ramanand intr-o usoara flexie in prelungirea trunchiului.

3. Daca preferati sa dormiti pe burta: in cazul durerilor de spate se evita dormitul pe burta.

 

Cum ridicăm o sacoșă, un geamantan, etc.?

  • Duceți mai în față piciotul opus brațului cu care doriți să ridicați obiectul;
  • Piciorul din față va face o flexie din genunchi, cu menținerea spatelui drept;
  • Se vor extinde treptat membrele inferioare.

 

Care este poziția corectă la volan?

  • Unghiul de la nivelul șoldului să să fie de apoximativ 90o, dacă unghiul este mai mic, puteți să folosiți o pernă pentru a mari acest unghi.

 

Cum luăm sau punem un obiect în/din mașină?

  • Tălpile vor fi sprijinite de sol, genunchii vor fi flectați;
  • Poziția incorectă de a ridica un obiect, mai eles dacă este greu,este cu genunchii extinși și flexia accentuată a trunchiului.

 

Cum mutăm o cutie/obiecte voluminoase dintr-un loc în altul?

  • Luăm obiectul de pe masă și ne vom întoarce cu corpul prin deplasarea picioarelor;
  • Nu se recomandă răsucirea trunchiului atunci cănd aveți o greutate în măini, cu picioarele fixe în sol.

 

Cum urcăm/coborâm scările atunci când avem un membru inferior mai slăbit sau chiar dureros?

  • Atunci când membrul inferior afectat este stângul, la urcare vom folosi membrul inferior drept și mâna stângă pentru sprijin, vom extinde membrul drept și vom aduce membrul stâng alături.
  • La coborâre vom folosi membrul inferior stâng și mâna dreaptă drept srijin, iar piciorul drept va veni alături.

 

Dacă lucrați numai în picioare:

  • La o oră – două ore este indicat să vă așezați 5 minute, chiar să vă întindeți.

Dacă lucrați numai în așezat:

  • La o oră – două ore este indicat să mergeți câteva minute, chiar să vă întindeți 5 minute.

 

Este important ca pentru a menține o postură corectă pe întreaga zi să se efectueze un program de exerciții minim 30 de minute pe zi. Efectuarea acestor exerciții cu respirații reduce stresul și poate îmbunătății calitatea somnului/ duce la o odihnă mai bună.

 

Efectuarea exercitilor in cazul durerilor de spate trebuie facuta sub indrumarea unui kinetoterapeut. Terapia manuala este indicata in prima faza de durere acuta mai apoi urmand a se efectuata exercitiile specifice gimnasticii medicale.  Fizioterapia repezinta de asemenea un mijloc eficace in combaterea durerilor aparute in  cazul dorsalgiilor, cervicalgiilor sau al altor probleme specifice sistemului musculo-scheletal.

 

Fiziokinetoterapeut

Miruna Gabriela Ionita

Licentiata in Kinetoterapie si Motricitate Speciala